Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiotem działalności Przedszkola jest działalność edukacyjna w zakresie wychowania przedszkolnego. Wychowaniem przedszkolnym obejmuje się dzieci od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat. Dziecko w wieku 5 lat jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne. Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 5 lat.
Przedszkole:
- Realizuje programy wychowania przedszkolnego uwzględniające podstawę programową wychowania przedszkolnego
- Zapewnia bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w czasie ustalonym przez organ prowadzący, nie krótszym niż 5 godzin dziennie.
Szczegółowe cele i zadania określa Statut Przedszkola [.doc, 271.00 kB]
Rodzice dziecka pięcioletniego są obowiązani do:
- Dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do przedszkola
- Zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia.
Kontrolowanie spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego należy do zadań dyrektora szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka ( jest zameldowane). Dyrektor przedszkola jest obowiązany powiadomić dyrektora szkoły,
w obwodzie której dziecko mieszka, spełnianiu przez dziecko tego obowiązku oraz o zmianach w tym zakresie.
Niespełnianie obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych:
- Spełnianie obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem
- Skreślenie wychowanka z listy.
Podstawa programowa określona jest w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
Tekst rozporządzenia wraz z załącznikami
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20090040017
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 15-04-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 752